Tag: house

  • Printer

    Printer

    Så fik vi endelig en printer igen
    Dell holdte auktion over en masse demo modeller vi havde stående, og pengene gik ubeskåret til Børnefonden og lignende børnehjælps projekter. Derfor lykkedes det mig via auktionen at få en Dell 3110CN printer som vist kostede omkring 5500,- fra ny. Prisen blev 200,-, til gengæld har den så også 2-siders print, farvelaser print, netværkstilslutning så vi alle herhjemme kan printe direkte via det trådløse netværk, og så lige 2 papirbakker, så vi kan have både pænt og almindeligt papir i den.

    Det skal også nævnes at ved dagens auktion samlede Dell over 32.000,- ind 🙂

  • Lidt aftenhygge

    Lidt aftenhygge

    Fra Slåenhaven 13, Hvalsø

    Vores hus i december mørket

  • Mudder og atter mudder

    Mudder og atter mudder

    De sidste dages regnskyl har vist at selv om man bor toppen forsvinder ikke alt vandet af sig selv. Så nu skal vi lige udtænke en god plan for at der ikke bliver oversvømmet foran vores hoveddør.

  • November kalder

    November kalder

    Så er det ved at være slut med at gå hjemme og hygge om familie og hus. Arbejdet kalder på mandag morgen hvor jeg møder ved 9-tiden. Så er det ellers bare med at komme igang.
    Heldigvis nåede vi at blive færdige med skuret, det er allerede godt fyldt med diverse barne-transportører.

  • Endelig færdige…

    Endelig færdige…

    Så er vi færdige med Tjurgården, efter en gennemgang sammen med inspektøren. Nøglerne er overdraget og vi har rydtet bulen. Det var vist med stor vemod fra fruens side at vi sagde farvel til rækkehuset, som hun har haft i mere end 11 år.  Nu er det tid til at koncentrere sig om huset på toppen.

    På vejen ud gik vi lige ind til vores gamle hyggelige naboer og sagde pænt farvel.

  • To mand og et finsk træskur

    To mand og et finsk træskur

    Sammen med min Farmand, fik jeg idag bygget det meste af et lille finsk træskur op ved siden af vores nye hytte på toppen af bakken. Skuret hedder Lillevilla +3, og er et “næsten” færdigt samlesæt på 4.23 m2.

    Vi startede med at grave ud til Stolpestenene og fik dem sat, gulvet blev banket sammen, og lagt på. Stolperne røg op og over”bjælkerne” kom på. Nu er det ikke en finsk bjælkehytte, men et billigt skur i grantræ, købt i Bauhaus for 3295,-.

    Siderne fik også en tur, og tagbrædderne kom på. Så nu mangler der kun at blive lagt tagpap på, banket vindskeder på plads, og få malet hytten. Hvis den havde vret svensk var den nok blevet falunrød :-D. Men nu får den bare en gang olie.

    Det blev en lang dag med byggeri, men vi nåede rigtig meget, og jeg er ved at være lidt mør nu.

     

    PS. Der kommer snart billeder af det nye byggeri

  • Juhuu – Vi har fået en indkørsel

    Juhuu – Vi har fået en indkørsel

    Lidt sker der stadig på byggegrunden heroppe på toppen af midtsjælland. Vores indkørsel kan nu tages i brug, og da der p.t. ikke står en carport er der masser af  plads til biler.  I den kommende tid vil der jo også stå en C1, C5 og Passat’en når jeg får den i næste uge.

    I denne uge får vi forhåbentlig også sat et skur op til barnevogn m.v.

  • Tak

    Tak

    Den 11/10 flyttede vi alt vores jordiske gods til Hvalsø. Vi ville aldrig kunne have klaret det uden vores families hjælp. Følgende lagede vejen forbi og tog hver en god del af slæbet.

    • Flemming
    • Martin
    • Stiig
    • Solvejg og Frank
    • Asger

    Vi startede klokken 9 i Greve med at læsse alt sammen op i den store lastbil vi havde fået til dagen. Da hytten var ryddet gik turen mod Hvalsø hvor det hele blev læsset af. Klokken 14 var det hele læsset af igen.
    En effektiv indsats gjorde det hele muligt, og vi havde tid til at få sat bare lidt af tingene på plads allerede den første dag.

    Så endnu engang tak allesammen 😀

  • Arghhhh

    Arghhhh

    Som sædvanlig inden et stort projekt (flytningen) ender tingene i mere eller mindre kaos.
    Drengene er syge med hånd-fod-mund virus, eller noget i samme retning. Tobias ligger med 38/39 i feber, og er ret sløj. Oliver er desværre også blevet smittet.
    Pyha, og vi andre kæmper en brav kamp for at blive klar til lørdagens flytning. Vi håber det bedste, også at vejret er med os.

  • Der sælges – lidt endnu

    Der sælges – lidt endnu

    Som I kan se i den kategori der hedder “SÆLGES” ovenfor, så har vi lidt ting til salg. I øjeblikket går tingene hurtgigt, så I må holde øje med siden hvis I ønsker at købe noget af al det vi sælger ud af.